Kultura organizacyjna ANTHEAP – „styl bycia” naszego zespołu

 

Nasza misja oraz wizja

ANTHEAP powstał, żeby pomagać ludziom spełniać się w swojej pracy oraz realizować  cele. Wierzymy, że strata czasu boli najbardziej, bo nie da się go już odzyskać. Chcemy uwolnić czas naszych klientów, żeby mogli go zainwestować w rozwój swoich firm i pozytywnie wpłynąć na rzeczywistość wokół nich. Chcemy również dostarczać cennych informacji, które są jak GPS dla naszych klientów. Tak, żeby znaleźli najkrótszą drogę do realizacji ich celów i wiedzieli gdzie są przeszkody, których powinni unikać. 

Dlatego tworzymy narzędzia, które ułatwiają im pracę i przejmują od nich powtarzalne czynności. Dostarczamy raporty, które przekuwają zwykłe dane w wartościowe dla klientów informacje. Dzięki temu osoby zarządzające podejmują lepsze decyzje biznesowe i podnoszą swoją firmę na wyższy poziom.  

Przykładowo jeden z naszych klientów dzięki naszym raportom zwiększył przychód swojej firmy o 25%. Michał (klient) tak podsumował naszą współpracę:

„Kiedy widzę, ile wydajemy na nasze projekty, mogę podjąć świadomą decyzję o cięciach kosztów. Nie działam na oślep, czy intuicyjnie. Wszystko jest oparte na konkretnych liczbach. Dlatego zawsze używam raportu podczas analiz biznesowych. Ręczne tworzenie raportów było dla mnie prawdziwą mordęgą. Teraz codziennie rano mam świeże dane, a ja nie muszę nic robić. Wszystko jest generowane automatycznie. Dzięki temu mam kilkanaście dodatkowych godzin na rozwój mojej firmy.”

Najważniejsze w obsłudze klienta jest ułatwianie mu życia- tę zasadę stosujemy.

 

Naszą kulturę organizacyjną określają następujące wartości:

Współpraca, a nie rywalizacja, czyli wzajemne wsparcie i pomoc

Tworzymy środowisko wolne od rywalizacji. Naszym celem jest rozwiązywanie problemów, pomaganie ludziom poprzez tworzenie narzędzi IT. Możemy to osiągnąć tylko dzięki współpracy.

Co robimy, aby to realizować?

  • Tworzymy środowisko oparte na otwartości i szczerości, bez elementów rywalizacji. Każdy zakłada dobre intencje drugiej strony. Nie ma u nas konkursów na „najlepszego pracownika”, nie ma premii za wyniki, prowizji itp. Wszyscy realizujemy wspólną wizję i cele.
  • Słuchamy aktywnie. Praktykujemy zasadę: nie ma głupich pytań – nie bój się pytać!
  • Jeśli ktoś ma problem, to staramy się mu pomóc. Jeśli ktoś odnosi sukces, to cieszymy się razem z nim. Mamy w firmie kulturę dziękowania sobie wzajemnie oraz doceniania pracy innych.

Możesz pasować do naszego zespołu, jeśli…

  • Zdecydowanie preferujesz współpracę zamiast rywalizacji
  • Chcesz pracować w dobrej atmosferze, gdzie ludzie w zespole sobie ufają i mogą liczyć na wzajemną pomoc
  • Doceniasz pracę i pomoc innych ludzi oraz sam jesteś chętny pomagać innym
  • Nie boisz się poprosić o pomoc innych ludzi, gdy sobie z czymś nie radzisz
  • Gdy nawalisz, to potrafisz przyznać się do błędu i przeprosić

Nie pasujesz do naszego zespołu, jeśli…

  • Lubisz rywalizować z kolegami z zespołu, bo chcesz wypaść lepiej niż inni
  • Uważasz, że nie popełniasz błędów oraz czujesz się lepszy niż inni
  • Proszenie innych o pomoc sprawia Ci duże trudności
  • Wszystko wolisz robić sam
  • Męczy Cię pomaganie innym i nie lubisz, gdy inni zawracają Ci głowę swoimi problemami

 

Zaangażowanie, motywacja oraz wynikająca z tego jakość

Każdy ma wpływ na rozwój firmy, dlatego też każdy w zespole jest zaangażowany w to, co robimy. Dzięki temu możemy liczyć na siebie nawzajem. Nie boimy się brać spraw w swoje ręce, szukać możliwości i rozwiązań. Firmę traktujemy jako coś naszego, wspólnego – firma to przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą, czyli my. Mamy poczucie, że robimy coś ważnego. Nasza przyszłość oraz to, jak wygląda nasze otoczenie, zależy od nas wszystkich, dlatego bierzemy za to odpowiedzialność.

Nie wierzymy w to, że motywacja pochodzi od zewnątrz. Szukamy ludzi, którzy są zmotywowani wewnętrznie oraz nie tolerują „bylejakości”. Nie jesteśmy firmą dla osób, które chcą pozostać na przeciętnym poziomie.

Kierujemy się zasadą:
Traktuj innych ludzi, zarówno w zespole jak i klientów, tak, jak sam chciałbyś być traktowany. Obsługuj tak, jak chciałbyś być obsłużony. Dostarczaj to, co sam chciałbyś otrzymać.

Możesz pasować do naszego zespołu, jeśli…

  • Wolisz działać niż narzekać
  • Wkładasz serce w to, co robisz
  • Wykonujesz dobrze (i z chęcią) zadania, którymi się zajmujesz
  • Chcesz mieć poczucie sensu w pracy
  • Potrafisz sam się zmotywować do pracy i pracować efektywnie bez nadzoru
  • Każda porażka to dla Ciebie szansa do rozwoju – wyciągasz wnioski, wprowadzasz zmiany i idziesz dalej
  • Chcesz pracować w firmie, gdzie masz realny wpływ na rzeczywistość
  • Nie znosisz wymówek w stylu „nie da się”

Nie pasujesz do naszego zespołu, jeśli…

  • Traktujesz pracę z nami jako coś „tylko na chwilę” (jako krótki przystanek w Twojej karierze)
  • Lubisz sobie ponarzekać
  • Uważasz, że nie masz wpływu na otaczającą Cię rzeczywistość
  • Chcesz mieć po prostu „jakąś” pracę i nie chcesz się za bardzo angażować
  • Praca to dla Ciebie jedynie miejsce zarabiania pieniędzy, czekasz z utęsknieniem na zakończenie dnia pracy, bo życie zaczyna się dopiero po pracy
  • Akceptujesz to, co wydaje Ci się niewłaściwe, niewygodne lub po prostu udajesz, że tego nie widzisz, bo „to nie Twoja sprawa”
  • Robisz tylko tyle, ile musisz, i to, co zostanie Ci wskazane
  • Potrzebujesz nieustannego nadzoru, by dobrze pracować

 

Ciągła chęć rozwoju i doskonalenia

Wkładamy serce w to, co robimy i cały czas rozwijamy się, by stawać się coraz lepszymi w swojej dziedzinie.

Inwestujemy w rozwój zespołu poprzez np. szkolenia, materiały, wzajemną pomoc.

Nie oczekujemy chorego perfekcjonizmu – oczekujemy postępu i zdrowej dokładności. Pracuj mądrze – nie ciężko.

Możesz pasować do naszego zespołu, jeśli…

  • Lubisz się uczyć i masz wewnętrzną chęć rozwoju
  • Chcesz robić coś ważnego oraz mieć w tym praktyczny udział
  • Wiesz, że rzeczywistość ciągle się zmienia, dlatego nieustanny rozwój jest dla Ciebie bardzo ważny
  • Chcesz robić to, co lubisz i nieustannie się w tym rozwijać
  • Widzisz, że potrzebujesz się uczyć
  • Wyzwania są dla Ciebie motywatorem do nauki

Nie pasujesz do naszego zespołu, jeśli…

  • Myślisz, że już wszystko wiesz w swojej dziedzinie
  • Nie wiesz, co chcesz w życiu robić i w czym się rozwijać
  • Wystarcza Ci to jakim jesteś i nie uważasz, że potrzebujesz się zmieniać czy coś w sobie poprawiać
  • Nie lubisz rozwijać się poza godzinami pracy
  • Chcesz tylko robić dobre wrażenie na innych i to jest motywacją Twojego rozwoju

 

Życzliwa i uprzejma szczerość

Nie boimy się usłyszeć prawdy i informacji zwrotnej, ponieważ wiemy, że to jest kluczowe w kontekście rozwoju. Każdy z nas ma dobre intencje w stosunku do drugiej osoby. Każdy z nas zakłada też dobre intencje drugiej osoby.

W tej dziedzinie kierujemy się zasadami:

  • Czyń drugiemu to, co chciałbyś, aby tobie uczyniono
  • Słuchaj aktywnie i chciej zrozumieć drugą osobę
  • Zakładaj dobre intencje drugiej osoby

Co robimy, aby to realizować?

  • Wszyscy w firmie zwracamy się do siebie po imieniu i tworzymy koleżeńskie relacje- z szacunkiem, ale bez dystansu
  • Odbywamy spotkania, na których omawiamy sukcesy i porażki oraz dzielimy się informacją zwrotną
  • Jeśli widzimy, że druga osoba ma z czymś problem, którego nie potrafi przeskoczyć, to jej pomagamy, a nie krytykujemy
  • Każda informacja zwrotna jest motywowana chęcią pomocy, abyśmy wszyscy mogli stawać się lepsi
  • Nie reagujemy emocjonalnie w momencie, gdy ktoś nas skrytykuje

Możesz pasować do naszego zespołu, jeśli…

  • Cenisz sobie szczerość innych osób oraz sam jesteś szczery w stosunku do innych
  • Chcesz pracować z ludźmi, w stosunku do których możesz być szczery i otwarty, możesz mówić również o trudnych sprawach
  • Nie lubisz hipokryzji, udawania i unikania odpowiedzialności
  • Nie boisz się przyjmować informacji zwrotnej oraz krytyki. Wiesz, że to jest podstawa rozwoju i wynika z dobrych intencji drugiej osoby
  • Masz dystans do siebie i nie jesteś obrażalski
  • Nie zakładasz, że inni ludzie mają złe intencje

Nie pasujesz do naszego zespołu, jeśli…

  • Nie znosisz, gdy ktoś zwraca Ci uwagę lub masz problemy z przyjmowaniem informacji zwrotnej
  • Na krytykę reagujesz emocjonalnie, traktujesz ją jako atak na swoją osobę
  • Łatwo/szybko się obrażasz
  • Uważasz, że wszyscy ludzie są egoistyczni i mają złe intencje
  • Uważasz, że w pracy nie ma miejsca na luźną atmosferę oraz żarty

 

Kierujemy się zasadami:

  • Czyń drugiemu to, co chciałbyś, aby Tobie uczyniono
  • Biznes to służenie naszym klientom
  • Pasja i współpraca. Rób to co lubisz, motywuj innych i nie rywalizuj w zespole – dobre efekty osiągniemy tylko dzięki współpracy. Nie rywalizuj z kolegami z firmy
  • Rozwój i ciągłe doskonalenie to podstawa w realizowaniu wspólnej wizji
  • Nie bój się prawdy i informacji zwrotnej, a na krytykę nie reaguj emocjonalnie
  • Nie ma głupich pytań – nie bój się pytać!
  • Pracuj mądrze – nie ciężko
  • Nie oczekujemy perfekcji – oczekujemy postępu, ale dokładność jest ważna
  • Słuchaj aktywnie i chciej zrozumieć drugą osobę
  • To, co mówisz i jak mówisz ma znaczenie – język jest jak ster statku
  • Nie narzekaj, miej pozytywne nastawienie
  • Wkładaj serce w to, co robisz
  • Z klientami rozmawiaj językiem ludzi, a nie programistów ☺
  • Najważniejsze w obsłudze klienta jest ułatwianie życia temu klientowi
  • Odpowiadaj klientom najszybciej jak to możliwe (szczególnie jeśli jest to nowy klient)

 

 

    Wybrane opinie osób z zespołu:

    Mariusz

    W Antheap pracuję od 2016 roku. Znalazłem proste ogłoszenie na OLX, że potrzebny jest ktoś od makr w Excelu. Po rozmowie o pracę dostałem bezpłatny miesięczny staż. Bardzo szybko moje obowiązki i kompetencje zostały rozszerzone o T-SQLa, a po dwóch latach pracy zostałem programistą od aplikacji webowych i desktopowych w .NET. Od tego czasu doskonalę swoje umiejętności w tych dziedzinach. Oceniam to jako przyjemny, dynamiczny rozwój.

    Ogólnie widzę, że moje aplikacje pomagają ludziom. To jest takie miłe, że po 2-3 latach klienci cały czas korzystają z mojej pracy i przez cały ten czas nic nie padło.

    Dużym plusem jest luźna organizacja pracy. Nie ma problemu, żeby jednego dnia mniej popracować, drugiego więcej, a trzeciego wcale i usiąść nad projektem w weekend. Dodatkowo elastyczność miejsca pracy. Mogę jechać do biura, a mogę też mieć biuro tam, gdzie jest mój laptop. Co więcej, wiem, że moje zdanie jest brane pod uwagę. Na przykład dostałem projekt, który chciałem realizować.

    W Antheap nauczyłem się właściwie wszystko, co umiem z programowania VBA, SQL, Access, C#.

    Piotr

    W Antheap pracuję od 13 sierpnia 2019. Zaczęło się od dwóch spotkań rekrutacyjnych — na pierwszym nie wiedziałem, że Sławek (z którym rozmawiałem) jest właścicielem Antheap. Pewnie dlatego, że rozmawiało się z nim jak z człowiekiem, a nie jak z „szefem”.

    Dalsza współpraca wyglądała podobnie — spokój, bez nadmiernego spinania się połączony z ciągłym uczeniem się nowych rzeczy. Pierwszym moim zadaniem w Antheap było stworzenie webowego narzędzia do wprowadzania informacji. Dostałem projekt graficzny, na podstawie którego stworzyłem aplikację. Miałem też właściwie zrobiony przez zespół backend. Jako, że zaczynałem przygodę z tą technologią, często kontaktowałem się z Mariuszem, żeby wytłumaczył mi trudne kwestie. Bez problemu się dogadywaliśmy i projekt finalnie sprostał oczekiwaniom klienta. Teraz bardzo dużo pracuję z Power BI i tworzę skomplikowane raporty, czego też nauczyłem się w firmie.

    Oprócz umiejętności programistycznych C# (.NET) i obsługi Power BI + DAX nauczyłem się pracy w zespole i prognozowania potrzebnego czasu na wykonanie jakiegoś projektu. Jednocześnie Sławek często podsyła pozytywne opinie klientów i docenienia moją pracę, dzięki czemu czuję się pewniej na swoim stanowisku. Czuję, że nie tylko programuję, ale mam realny wkład w rozwój firmy.

    Mój dzień pracy:
    Jeśli nie ma spotkań, to wstaję, o której chcę — często dopiero po 10 schodzę z łóżka. Śniadanie, kawa i do pracy. Szybki przegląd maili i tablic trello (aplikacja do zarządzania zadaniami). Jeśli oba miejsca są puste, to zabieram się za to, co robiłem dnia poprzedniego.

    Koło 13 robię sobie przerwę na drugą kawę i chwilę posiedzę z żoną. Dzięki pracy zdalnej mamy czas pogadać, kiedy chcemy. Kiedy jestem zbyt zmęczony, wychodzę na spacer. Często siedzę przy komputerze po północy, ale nie dlatego, że projekty są pilne do wykonania, ale dlatego, że lubię. Widzę, że jestem bardziej wydajny, jak jest zupełnie cicho.

    Piotrek

    W Antheap pracuje od połowy lipca 2020 roku jako Power BI Developer. Ofertę pracy znalazłem na portalu Pracuj.pl . Proces rekrutacji był klarowny i szybki. Pierwszym etapem było rozwiązanie zadania rekrutacyjnego, które sprawdzało umiejętności z zakresu baz danych. Drugi i trzeci etap to rozmowy – najpierw z moim przyszłym przełożonym Sławkiem i osobą, która zajmuje się rekrutacją, czyli z Anią. Kolejne spotkanie to już rozmowa z zespołem – szybkie zapoznanie i ewentualne pytania od zespołu.

    W pracy w Antheap najbardziej cenie sobie wolność, ciągły rozwój oraz pracę zdalną. Dzień pracy dostosowuję pod siebie. Nie muszą to być godziny sztywno od 8 – 16. Jeżeli muszę coś załatwić, to po prostu mogę zrobić sobie przerwę i dokończyć swoją pracę wieczorem. Dużym plusem jest również podejście Sławka, który jest nie tylko szefem, ale także kolegą z zespołu, do którego można przyjść z każdym pytaniem lub problemem. Cenne jest też poczucie, że wszyscy razem budujemy tę firmę. Każdy w zespole ma zdanie, z którym reszta się liczy. Razem dyskutując oraz wyrażając swoje opinie i pomysły możemy decydować, w którym kierunku i jak rozwija się firma.

    Bardzo się cieszę, że na swojej ścieżce zawodowej mogłem spotkać tak osobę jak Sławek i że mogę być częścią tak zgranego zespołu, jaki tworzą ludzie w Antheap. 😊

    Bartek

    Od początku 2020 roku pracuję w Antheap jako copywriter. Zaczynałem dosyć nieśmiało, ale dzięki dużej zachęcie i wsparciu od bardziej doświadczonych kolegów, szybko się zaaklimatyzowałem. Teraz czuję się całkowicie swobodnie, co przekłada się też na moją aktywność.

    Jestem traktowany jak człowiek, a nie robot. Jest tu zdrowy balans między wymaganiem najlepszej pracy a zrozumieniem potrzeb drugiej osoby.

    Podoba mi się wizjonerskie podejście do biznesu. Są pomysły na wspólne tworzenie wielkich rzeczy, ale jednocześnie nie jest to oderwane od rzeczywistości i konkretnych działań, które mogę podjąć dzisiaj.

    Nie czuję, że tylko piszę teksty, ale że realizują przemyślaną strategię. Widzę, dlaczego prowadzimy poszczególne projekty i jaka jest w nich moja rola. Czuję się w tym ważny.

    Widząc, jak pracują starsi koledzy, nauczyłem się profesjonalnego podejścia do pracy. Wiem, że to nastawienie przyda mi się nie tylko tutaj, ale też w całej mojej karierze. Co więcej, teraz wiem, jak efektywnie zarządzać projektami i jak komunikować się z ludźmi, żeby wyciągnąć z nich pełen potencjał.